Over Bruggink Caravans en Campers

Verdeeld over twee vestigingen vertegenwoordigen wij het neusje van de zalm met de dealerschappen van topmerken die stuk voor stuk kunnen bogen op een jarenlange ervaring als caravan- en camperfabrikanten: Hymer en Bürstner sinds 1958, Knaus sinds 1959 en de jongste telg Carthago sinds 1979. En dat allemaal bij Bruggink – sinds 1975. Kortom: over ervaring gesproken !!

Wij hebben voor u op ruim 15.000m2 – verdeeld over 2 vestigingen – een keur aan caravans en campers. In alle prijsklassen, nieuw en tweedehands, compleet uitgerust, kant- en reisklaar, met alle benodigde papieren en volledige garantie. Hieronder kunt u zoeken in ons complete actuele aanbod.

De Bruggink Story

Ontstaan

Dat de start van een auto, annex autoschadebedrijf in 1967, zou uitgroeien tot één van de bekendste bedrijven op het gebied van recreatievoertuigen, is een droomscenario. De heer en mevrouw Bruggink senior voorzagen de groei van de recreatiemarkt en speelden daar goed op in. Dit resulteerde in 1975 met de uitbreiding van een caravanafdeling, zodat de autoverkoop kwam te vervallen. Ook de opmars van campers werd nauwlettend gevolgd, omdat er natuurlijk veel knowhow op het gebied van automotoren in huis was. Dat resulteerde in 1985 met de verkoop van de eerste campers, het gerenommeerde merk Knaus had de primeur. De passie die de familie Bruggink heeft voor het kamperen konden zij nu dagelijks uitdragen in hun bedrijf. Het is dan ook niet verwonderlijk dat zoon Leon deze passie met de paplepel kreeg ingegoten. De keuze voor de opleiding autotechniek en HBO Commerciële Economie was een logisch gevolg van zijn opvoeding en de wijze waarop zijn ouders in het leven staan. Na een paar jaar ‘onder de vleugels’ van pa in Borculo te hebben gewerkt was de tijd rijp om meer zelfstandig te functioneren. In 2001 deed zich de mogelijkheid voor een vestiging in Almelo te openen.

Deze Almelose vestiging richt zich uitsluitend op het campergedeelte en hier ging Leon zelfstandig aan de slag in de functie van DGA/- algemeen directeur. Dat de studiekeuze perfect aansluit op deze nieuwe functie ervaart Leon dagelijks. Of hij nu een technisch probleem met de monteur bespreekt of met de accountmanager van de bank aan tafel zit, hij kan overal over meepraten en zijn visie uitdragen.

Klantencontact

Wanneer je familie zich sinds 1966 met ziel en zaligheid heeft ingezet voor het bedrijf ontstaat er een diepere missie naast alle bedrijfseconomische doelstellingen, namelijk het vervolmaken van het levenswerk van je ouders. Deze verantwoordelijkheid voor het merk Bruggink uit zich in de wens 100% tevreden klanten te hebben. De handtekening van de klant is dan ook de start van de relatie en geen finish. Vanaf de aflevering aan de klant is de caravan of camper geen Knaus of Hymer meer maar een “Bruggink”. Een tevreden klant is die waarbij de verwachtingen worden overtroffen. Die verwachtingen moeten vooraf dus eerlijk en reëel zijn. Daarnaast wordt een tevreden klant serieus genomen wanneer hij een klacht heeft, ook na de garantieperiode. Elke klacht is een kans om de klant en zijn omgeving langdurig aan Bruggink te verbinden. De rode draad is de lange termijnvisie. Bruggink positioneert zich niet als prijsvechter maar als lange termijn partner met de beste prijs-kwaliteit verhouding.

Samenwerking Verkoop & Werkplaats

Zowel in Borculo als in Almelo is een team van experts werkzaam op het gebied van inbouwen van accessoires en het onderhoud van caravans en campers. Ook de verkopers zijn door hun ervaring en opstelling echte vaklui. Bruggink hecht grote waarde aan een goede samenwerking tussen de afdeling verkoop en de werkplaats. Deze twee afdelingen hebben elkaar nodig. Het is dan ook noodzakelijk goed op de hoogte te zijn betreffende de mogelijkheden op technisch gebied en tevens moet hij kunnen inschatten hoeveel tijd een bepaalde klus neemt. De verkopers doorlopen zodoende ook alle technische trainingen.

De meeste medewerkers zijn ook al jaren in dienst en dat draagt weer bij aan continuïteit van het bedrijf. De medewerkers gaan ook zelf regelmatig met een caravan of camper op reis om te ervaren hoe leuk het is op deze manier vrije tijd door te brengen. Alleen zo begrijpt men echt de behoeften van de klant. De vernieuwde werkplaatsen in Borculo en Almelo zijn verzorgd en ruim opgezet. Zodoende hebben de monteurs een fijne werkplek hetgeen zeker bijdraagt aan een goed eindproduct. De kennis van medewerkers op een hoger niveau te brengen is een belangrijk item bij Bruggink. Hierdoor biedt Bruggink de medewerkers persoonlijke groei waardoor ze langer aan het bedrijf verbonden blijven. Zo blijven kennis en ervaring behouden binnen het bedrijf en vooral de klanten hebben hiervan veel profijt. Ook is het van het grootste belang dat de klant, bij terugkerend bezoek, steeds bekende vertrouwde gezichten tegenkomt. Dit verstevigt de relatie en zorgt ervoor dat de klant zich “thuis” voelt.

Bruggink levert uitsluitend kwaliteitsmerken in de middenklasse en hogere middenklasse; de A merken. Deze merken hebben behalve een goede prijs/kwaliteitsverhouding ook een uitstekende after sales. Bruggink hecht ook grote waarde aan een perfecte samenwerking met de leverancier, zodat er wederzijds respect en begrip voor elkaar is. Ook dat is ontzettend belangrijk voor het opbouwen van een goede klantrelatie. Dat alle medewerkers zelf enthousiaste kampeerders zijn draagt bij aan het begrip waarom kamperen zo’n mooie reisvorm is. Zij voelen de behoeften van klanten als vanzelfsprekend aan. Juist daarom voelt de klant zich begrepen, niet domweg verkopen maar samen naar de beste oplossing zoeken. Dit is het startpunt van een succesvolle Mond Tot Mond reclame.

Bij Bruggink zijn alleen kwaliteitsmerken, de zogenaamde A-merken, te verkrijgen:

  1. Knaus, een product dat al sinds Bruggink caravans verkoopt deel uitmaakt van het programma. Een duidelijk voorbeeld dat Bruggink investeert in relaties, niet alleen met de klant maar ook met de leverancier. Niet alleen Knaus campers maar ook de caravans van Knaus staan in de showroom in Borculo. Knaus heeft als motto “Vrijheid is de wereld elke dag opnieuw ontdekken” een slogan die Bruggink op het lijf geschreven is.
  2. Bürstner, de jongste telg van onze kwaliteitsmerken. Thuis heeft voor ons mensen een grote emotionele betekenis. Wie thuis voor een stijlvol, harmonisch interieur kiest – wil dat ook in zijn camper. Hierbij hoort een persoonlijk tintje, dat de eigen individualiteit tot uitdrukking brengt. Bürstner is trendsetter in het interieur en biedt zijn klanten vele stylingmogelijkheden. Zodat de persoonlijke “Wohlfühl” ambiance niets in de weg staat.
  3. Hymer campers staan in Almelo en voelen zich thuis in het bedrijf Bruggink, betrouwbaar en modern. Hymer bouwt al vele jaren kampeerauto’s en is in Europa het meest verkochte merk. De Hymer B serie is dan ook een veel geziene camper op de Europese wegen. De Hymer modellen zijn functioneel en elegant, de uitstraling en het karakter belichamen op ideale wijze alles waarin een Hymer zich onderscheidt.
  4. Carthago, de topklasse onder de campers kenmerken zich door een unieke combinatie van woonsfeer en hoge functionaliteit. In deze wagens is de bouwervaring van luxe kampeerauto’s duidelijk waarneembaar. Carthago is bij uitstek een merk dat zich bij Bruggink goed thuis voelt. De Carthago campers pronken in de vernieuwde showroom in Borculo. Toekomstvisie Europa bevindt zich in de tweede recessie in drie jaar. Zo op het eerste gezicht geen gunstige omgeving voor een caravan- en camperbedrijf. Immers, duurzame goederen worden in deze tijd niet of later gekocht. Bruggink lijkt hier in een uitzonderingspositie in te nemen. Een groot aantal van hun klanten maakt deel uit van de “babyboomgeneratie”. De laatste jaren interesseert Bruggink zich sterk in de vraag waarom er juist op dat moment tot aankoop werd overgegaan. De antwoorden op deze vraag vertoonden opvallende overeenkomsten en vielen in drie soorten uiteen.

Kortom, bij Bruggink kiest u altijd voor kwaliteit, iets anders verkopen we niet. En kwaliteit weerspiegelt zich ook in een uitstekende relatie tussen Bruggink en haar klanten.

Het uiteindelijke resultaat: de klant geniet onbezorgd van een “Bruggink” caravan of camper!